Trzeci rok z rzędu smartfony Xiaomi są liderami na rosyjskim rynku smartfonów, wyprzedzając inne marki pod względem sprzedanych sztuk, ale ustępując pod względem przychodów produktom Apple. Tak twierdzą analitycy MTS, którzy przeanalizowali sprzedaż smartfonów za ostatnie 9 miesięcy 2024 roku. Analiza wykazała, że produkty Xiaomi stanowią 24% – prawie jedną czwartą całkowitej liczby sprzedanych smartfonów, co stanowi dużą przewagę nad innymi markami i czyni Xiaomi tegorocznym liderem sprzedaży. Na drugim miejscu znajdują się smartfony Tecno z udziałem w rynku na poziomie 15%, trzecie Realme i Samsung po 11%, czwarte Infinix z 10%, a Apple zamyka listę z 9% całości. Jedynie całkowity udział sprzedanych produktów Transsion może wyprzedzić smartfony Xiaomi – po dodaniu udział smartfonów Tecno i Infinix wynosi 25%, czyli więcej niż Xiaomi.
Pomimo przewagi ilościowej Xiaomi, smartfony Apple stały się liderem rynku pod względem sprzedaży pieniężnej. Produkty firmy stanowiły 33% – czyli dokładnie jedną trzecią całkowitych przychodów rynku smartfonów. Na pierwszym miejscu mocno zakorzeniły się produkty Apple, wyprzedzając srebrnego medalistę, smartfony Samsunga, niemal 2-krotnie – uzyskały 17% całkowitych przychodów. Zwycięzca jednostki, Xiaomi, jest tutaj na trzecim miejscu z 16%, za nim plasuje się TECNO z 8% całkowitych przychodów, a na drugim miejscu znajduje się Realme z 5%.
Największy wzrost sprzedaży jednostkowej nastąpił w segmencie smartfonów od 80 do 100 tys. rubli – wzrost w porównaniu do roku ubiegłego wzrósł o 97%. W pozostałych segmentach budżetowych również obserwuje się wzrosty, z wyjątkiem segmentu ultrabudżetowego do 10 tysięcy rubli i segmentu 50-60 tysięcy rubli. Tym samym sprzedaż najtańszych smartfonów poniżej 10 tysięcy rubli spadła o 17%. Analitycy jako jedną z głównych przyczyn wzrostu sprzedaży wymieniają wprowadzenie przez firmy sztucznej inteligencji do swoich produktów. Całkowita sprzedaż smartfonów na sztuki wyniosła 21,7 miliona urządzeń, co stanowi równowartość 522 miliardów rubli przychodów, podaje MTS. Takie wskaźniki sprawiają, że udział segmentu smartfonów w całej sprzedaży na rynku rosyjskim wynosi 2%.
© Andrey Mizer. Telefon komórkowy
Na podstawie materiałów MTS